چند نکته جالب در خصوص کوالالامپور

کوالالامپور به عنوان پایتخت مالزی در فضایی به وسعت 243 کیلومتر مربع واقع شده است و طبق آخرین برآوردها در سال 2010 جمعیت تقریبی آن معادل 1.6 میلیون نفر بوده است حال آنکه کوالالامپور بزرگ یا همان کلانگ ولی جمعیتی 6.9 میلیون نفری دارد.
توریست مالزی – کوالالامپور به عنوان پایتخت مالزی در فضایی به وسعت ۲۴۳ کیلومتر مربع واقع شده است و طبق آخرین برآوردها در سال ۲۰۱۰ جمعیت تقریبی آن معادل ۱.۶ میلیون نفر بوده است حال آنکه کوالالامپور بزرگ یا همان کلانگ ولی جمعیتی ۶.۹ میلیون نفری دارد.

و اما چند نکته جالب:

کوالالامپور در سال ۱۸۵۷ توسط معدنچیان چینی احداث شد.

کوالالامپور در زبان مالایی به معنی منطقه گل‌آلود “محل اتصال ۲ رودخانه” و این نام از آنجا برگرفته شده است که کوالالامپور در محل تلاقی دو رودخانه کلانگ و گومباک واقع شده است.

در زمان جنگ جهانی دوم در روز ۱۱ ژانویه ۱۹۴۲ کوالالامپور به اشغال نیروهای ارتش ژاپن درآمد و این اشغال تا روز ۱۵ اوت سال ۱۹۴۵ ادامه داشت.

کوالالامپور در روزهای آغازین شکل‌گیری‌اش شاهد مشکلات بسیار زیادی بود که از آن جمله می‌توان به جنگ سلانگور، بیماری‌های همه‌گیر، سیل و آتش‌سوزی اشاره کرد.

یاپ آه لوی، سومین کاپیتان چینی کوالالامپور تلاش بسیار زیادی کرد تا این شهر را به یک شهر معدنی پیشرفته تبدیل کند.

راه‌های اصلی کوالالامپور شامل امپنگ، پودو و پتالینگ که شهر را به معادن اطراف متصل می‌کرد توسط کاپیتان یاپ آه لوی با هزینه ۲۰ هزار دلار ساخته شد.  کوالالامپور در سال ۱۹۷۲ عنوان شهر را دریافت کرد.

کوالالامپور در روز اول فوریه سال ۱۹۷۴ به قلمرو فدرال تبدیل شد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!