جریمه سنگینی برای متقلبان در صنعت “حلال” در مالزی در نظر گرفته می شود

توریست مالزی – دبیرکل وزارت توسعه اسلامی مالزی ضمن اعلام اینکه متقلبان در صنعت حلال جریمه های سنگینی می شوند اعلام کرد که ارتکاب این جرم از نظر مسلمانان...
توریست مالزی – دبیرکل وزارت توسعه اسلامی مالزی ضمن اعلام اینکه متقلبان در صنعت حلال جریمه های سنگینی می شوند اعلام کرد که ارتکاب این جرم از نظر مسلمانان بسیار «اهانت آمیز» است.
به گزارش حوزه به نقل از thesundaily، یک مقام عالی مالزیایی اعلام کرد هر شرکتی که متهم به ارائه محصولات حلال تقلبی شود، بایستی جریمه ای معادل ۵ میلیون رینگت بپردازد. وی در بیانیه ای اعلام کرد که جریمه براساس تعریف حلال در قانون متعلق به سال ۲۰۱۱ تعیین خواهد شد.
محمد نورالدین ابراهیم دبیرکل وزارت توسعه اسلامی مالزی (جکیم) ضمن اعلام این خبر گفت: این جرم بسیار اهانت آمیزی است که فرد می تواند مرتکب شود و جریمه ۱ میلیونی و یا زندان برای فرد و یا حتی هر دو در انتظار او خواهد بود.
وی گفت: معامله گران و کارآفرینان باید به قدر کافی دقیق باشند تا بتوانند محصولات و خدماتی را برای برآورده ساختن نیازهای مصرف کنندگان مسلمان و غیرمسلمان در کشور ارادئه دهند، در مقابل مصرف کنندگان نیز باید با دقت محل های تایید شده حلال را انتخاب کنند.
وی از تمام صاحبان رستوران ها و فروشندگان محصولات غذایی نیز خواست که گواهینامه حلال را مستقیمان از وزارتخانه بگیرند و تضمین کننده فروش محصولات حلال به مشتریان باشند.
گفته می شود با وجود آنکه داشتن گواهینامه حلال برای تمامی فروشندگان محصولات و رستوران های مالزی اجباری نمی باشد، اما بسیاری از صاحبان تجارت در این عرصه، با توجه به تقاضای رو به رشد جامعه اسلامی، منفعت و سودشان را در گرفتن گواهینامه های حلال می بینند. این فروشندگان و رستوران داران متلزم به رعایت شرایط ذبح حلال و عدم مصرف مشروبات الکلی و گوشت خوک می باشند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یازده − 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!