فراخوان محصولات بستنی وانیلی Haagen-Dazs

توریست مالزی – این فراخوان بر اساس اطلاعیه سیستم های هشدار سریع اتحادیه اروپا برای غذا و خوراک صورت گرفته است. به گزارش نیواستریت تایمز، دکتر نور هشام عبدالله،...
توریست مالزی – این فراخوان بر اساس اطلاعیه سیستم های هشدار سریع اتحادیه اروپا برای غذا و خوراک صورت گرفته است.

به گزارش نیواستریت تایمز، دکتر نور هشام عبدالله، مدیر کل بهداشت گفت: محصولات بستنی با طعم وانیلی Haagen-Dazs که گزارش شده بود دارای سطوح بالایی از عنصر سرطان زا اتیلن اکسید (ETO) هستند، از قفسه های سوپرمارکت ها خارج شده اند.

دکتر نور هشام در بیانیه ای گفت: این تصمیم بر اساس اطلاعیه سیستم های هشدار سریع اتحادیه اروپا برای غذا و خوراک گرفته شده است. در این اطلاعیه آمده است که فراخوانی از محصول بستنی از فرانسه حاوی عصاره وانیل ماداگاسکار وجود دارد که مشخص شد حاوی ETO بالاتر از حد مجاز است. با اعلام موضوع و دریافت اطلاعیه وزارت بهداشت در جولای ۲۰۲۲، شرکت واردکننده اقدام مقتضی را با خروج داوطلبانه محصول بستنی مذکور از بازار انجام داده است.

وی توضیح داد که ETO یک ترکیب گاز شیمیایی است که سرطان زا است و اغلب برای انجام بخور برای از بین بردن آفاتی مانند حشرات استفاده می شود. او گفت که ETO همچنین به عنوان یک ماده فعال در مواد شوینده استفاده می شود، و استفاده از آن بر روی سطوحی که با مواد غذایی در تماس هستند مجاز نیست.

اگر در مورد فروش محصولات مارک دار شک دارید، مصرف کنندگان می توانند با نزدیکترین اداره بهداشت منطقه تماس بگیرند، یا از طریق وب سایت http://moh.spab.gov.my یا صفحه فیس بوک بخش ایمنی و کیفیت مواد غذایی، www.facebook.com/ bkkmhq اطلاع حاصل نمایند.

همچنین در سنگاپور به دلیل مواد سمی Chocolate ice cream را که در تاریخ ۸ جولای ۲۰۲۳ منقضی می شود و همچنین Cookies & Cream ice cream را که ۲۷ می ۲۰۲۳ منقضی می شود را از بازار جمع آوری کرده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

14 − 12 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!